
اگر شما صاحب كسب و كار اينترنتي باشيد حتماً اصطلاح آژانس بازاريابي ديجيتال به گوشتان خورده، امروزه با گسترش سايتهاي كسب و كار و گرايش مردم به شبكههاي اجتماعي بازاريابي بيشتر مورد توجه است.
به گزارش بازرگاني خبرگزاري مهر، بازاريابي براي كسب و كارهاي مختلف مسئله جديدي نيست و از زمان پيدايش كسب و كارها افراد براي ديده شدن در بين رقبا و فروش بيشتر به روشهاي مختلفي محصولات و خدمات خود را به كاربران هدف معرفي ميكردند. با وجود اين كه بازاريابي سنتي هنوز جايگاه خود را در بين كسب و كارها حفظ كرده است، شكل نوين بازاريابي نيز اخيراً در دنياي اينترنت و ديجيتال ماركتينگ ديده ميشود. بنابراين بازاريابي سنتي مطلقاً از بين نرفته است. اگر شما صاحب يك كسب و كار اينترنتي باشيد حتماً اصطلاح آژانس بازاريابي ديجيتال به گوشتان خورده است. استراتژيها و تكنيكهاي بازاريابي سنتي جايگاه خود را در ميان آژانس بازاريابي ديجيتال حفظ كردهاند. نكته اينجا است كه ما در زمان حال زندگي ميكنيم و بايد خود را با تحولات نوين همراه كنيم.
امروزه با گسترش سايتهاي كسب و كار و همچنين گرايش مردم به شبكههاي اجتماعي باعث شده كه مسئله بازاريابي بيش از پيش مورد توجه قرار گيرد. تا حدي كه اخيراً بازاريابي ديجيتال به يك تخصص تبديل شده و به عنوان يك رشته در دانشگاهها تدريس ميشود. جالب اينجا است كه با وجود تفاسير مختلفي كه در اين حوزه مطرح ميشود هنوز هم تعريف قطعي و مختصي براي ديجيتال ماركتينگ وجود ندارد. قبل از هر چيزي بهتر است با آژانس بازاريابي ديجيتال آشنا شويد. آژانس در اصطلاح به كارگزاري گفته ميشود كه كار خاصي را براي كاربر هدف انجام ميدهد و يا در واقع خدماتي را ارائه ميكند. بازاريابي ديجيتال نيز به روشهاي بازاريابي اينترنتي اطلاق ميشود كه طيف گستردهاي دارد. ميتوان گفت بازاريابي ديجيتال به تمام ابزارها و فعاليتهايي گفته ميشود كه براي بازاريابي محصولات و خدمات متنوع در بستر اينترنت مورد استفاده قرار ميگيرند.
آژانس ديجيتال ماركتينگ در واقع همان معادل آژانس بازاريابي ديجيتال است. در حقيقت به تمام فعاليتهاي بازاريابي كه با استفاده از اينترنت و ابزارهاي ديجيتال انجام ميشود، ديجيتال ماركتينگ ميگويند. اين فعاليتها تماماً در راستاي تبليغ محصولات، خدمات، برند، بررسي رفتار كاربر در سايت و غيره انجام ميشوند. آژانس ديجيتال ماركتينگ با ارائه راه حلهاي خلاقانه و متفكرانه به رفع مشكلات سايتها كمك كرده و در نهايت منجر به برندسازي ميشود. اين آژانس بر كيفيت خدماتي كه به سايتها ارائه ميدهد اهميت خاصي قائل است. آژانس ديجيتال ماركتينگ درك عميقتري از بستر اينترنتي و رسانهها دارد و به خوبي آن را تجزيه و تحليل ميكند. اين آژانس اطلاعات و دانش كافي در خصوص بازاريابي را دارد و در انتخاب استراتژيهاي مفيد و كارآمد به درستي عمل ميكند. به همين دليل ميتواند كسب و كارهاي مختلف را با موفقيت كامل در عرصه اينترنت هدايت كند. براي درك بهتر فعاليتهاي مربوط به آژانس ديحيتال ماركتينگ ميتوانيد به سايت آژانس ديجيتال ماركتينگ منظم سر بزنيد.
خدمات آژانس بازاريابي ديجيتال چيست؟
اين آژانس قبل از هر چيزي خلاصهاي از اهداف كسب و كارها را دريافت ميكند و در مورد آن به تحقيق و مطالعه ميپزدازد تا بتواند بازار هدف، مشتري و رفتار او و ساير موارد وابسته به اين بازار را ارزيابي كند. سپس بر اساس نتايج تحقيقات خود استراتژي مناسبي انتخاب كرده و پروپوزال آن را ارائه ميدهد. اين خدمات طيف گستردهاي از فعاليتها، تكنيكها و برنامهها را شامل ميشود كه در ادامه بيان ميكنيم.
طراحي لوگو: جلوه مناسب و خاص ميتواند هويت و شخصيت قدرتمندي به سايت شما ببخشد. آژانس بازاريابي ديجيتال با طراحي لوگوي زيبا و منحصر به فرد، تصوير خاصي از برند شما را در ذهن مخاطبان آن ثبت ميكند و قدرت و خلاقيت شما را به نمايش ميگذارد.
طراحي كاتالوگ: همان طور كه در ابتدا گفتيم با وجود گسترش بازاريابي ديجيتال، برخي از روشهاي تبليغات سنتي همچنان جايگاه خود را در اين عرصه حفظ كردهاند. طراحي كاتالوگ يكي از روشهاي تبليغاتي سنتي است كه در ديجيتال ماركتينگ به فراواني استفاده شده و بسيار كارآمد است. طراحي يك كاتالوگ منحصر به فرد با معرفي كوتاه و جامع و تصاوير جذاب و واضح تأثير قابل توجهي در برندسازي دارد و در بازاريابي ديجيتال اين استراتژي با كيفيت بالا پياده سازي ميشود.
توليد محتوا: محتوي اصليترين بخش از سايت است كه كاربران بيشترين ارتباط را با آن برقرار ميكنند. بنابراين توليد محتوي يونيك، جذاب و مفيد تأثير بسياري در معرفي محصولات و خدمات دارد، ضمن اين كه گاهي علاوه بر معرفي محصول جنبه آموزشي دارد و اين مسئله باعث جلب اعتماد مشتري ميشود.
مديريت شبكههاي اجتماعي: شبكههاي اجتماعي مانند پيجهاي اينستاگرام، كانالهاي تلگرامي و غيره جزو مهمترين بسترهاي تبليغاتي به شمار ميروند چون امروزه مردم ساعات زيادي از فراغت خود را در اين شبكهها سپري ميكنند. حتي عده بسياري از افراد از اين بستر كسب درآمد ميكنند. از اين رو آژانس بازاريابي ديجيتال با ايجاد تعامل بين اين شبكهها و مديريت آنها به طرز عجيبي باعث افزايش بازديدكنندگان سايتها، افزايش فروش و برندسازي ميشود. در واقع مديريت پيجهاي اينستاگرامي و غيره يك استراتژي هوشمندانه محسوب ميشوند.
نظارت بر سئو: سئو يك مبحث بسيار گسترده است. با اين حال تمام خدمات سئو بخشي از خدمات آژانس ديجيتال ماركتينگ محسوب ميشود. سئو به معني بهينه سازي سايت براي موتورهاي جست و جو است و شامل تكنيكها و استراتژيهاي بسيار زيادي است كه همگي در راستاي برندسازي انجام ميشوند. ميتوان سئو سايت را يك روش بازاريابي مهم كه انجام آن براي پايداري سايت ضروري است. اغلب فعاليتهاي سئو در داخل سايت صورت ميگيرد و نظارت بر سئو به عهده آژانس بازاريابي ديجيتال است.
بازاريابي شبكههاي اجتماعي: آژانس ديجيتال ماركتينگ با بازاريابي در شبكههاي اجتماعي به شيوههاي مختلف به برندسازي سايتها كمك ميكند. به عنوان مثال اين آژانس با طراحي بنرهاي تبليغاتي آنلاين، تلفن گويا و غيره در اين شبكهها به معرفي كسب و كارها و خدمات آنها ميپردازد. از آنجا كه شبكههاي اجتماعي در هر ساعت از شبانه روز كاربران فعال بسياري دارند، بازديد از سايت به طرز چشمگيري افزايش مييابد. البته اين مسئله كاملاً با خلاقيت و تخصص تيم ديجيتال ماركتينگ مرتبط است.
طراحي سايت ورد پرس: ورد پرس نوعي سيستم مديريت محتوي است كه طراحي سايت با آن بسبار راحت انجام ميشود چون ديگر به دانش كد نويسي و برنامه نويسي براي طراحي سايت نيازي نيست. بعد از طراحي سايت نيز مديريت ان با ورد پرس به راحتي انجام ميشود.
بهترين آژانس بازاريابي ديجيتال را معرفي كنيد
گسترش فناوري ارتباطات باعث شده كه ديجيتال ماركتينگ به نياز روز بشر تبديل شود. قطعاً وقتي ارتباط به ابزارهاي ديجيتالي وابسته شود بايد آژانسها و بنگاههايي براي بهبود اين ارتباط شكل بگيرند. با افزايش فعاليت كاربران در اينترنت و همچنين افزايش سايتهاي فروشگاهي، خدماتي و غيره تعداد آژانسهاي بازاريابي اينترنتي نيز افزايش چشمگيري داشته است. در اين بين اصول اوليه بين تمام آژانسها يكي است اما تفاوتي كه در بين آنها ديده ميشود اين است كه هر آژانس در پياده سازي يك يا چند روش خاص تبحر بيشتري دارد.