دوشنبه ۲۴ شهریور ۰۴

تعميرات چرخ‌خياطي صنعتي

چرا ماركتينگ آتوميشن از اهميت بالايي برخوردار است؟

۱۱ بازديد

ماركتينگ آتوميشن (Marketing Automation) چيست؟

منطق يا قوانيني كه نرم‌افزار بازاريابي را قادر مي‌سازد كنترل ارتباطات مشتري يا فرايندهاي پشت‌صحنۀ كسب‌وكار را به شكلي كه افراد انجام مي‌دادند، به عهده بگيرد. آتوميشن به بازارياب‌هاي كسب‌وكارهاي كوچك كمك مي‌كند بدون استفاده از منابع و چارچوب ذهني‌ آن‌ها، استراتژي‌شان را پياده كنند. اين فناوري زماني بيشترين كارآيي را دارد كه مخاطب ثابت و استراتژي‌ پرورشي (Nurturing Strategy) براي اجرا داشته باشيد، اما براي جذب مشتريان جديد و توليد سرنخ هم روش مؤثري است.

اين هم فقط يك نمونه از كارهايي كه نرم‌افزار ماركتينگ آتوميشن مي‌تواند براي كسب‌وكار شما انجام دهد: تعيين مي‌كند كه كدام بخش‌هاي كمپين تبليغاتي در حال اجرا مؤثر است، سپس براساس آن بهينه‌سازي انجام مي‌دهد. بنابراين، به جاي اين‌كه مجبور باشيد هر بار با تغيير مسير مشتري شما هم تغيير جهت دهيد، مي‌توانيد استراتژي‌ مناسب سفر مشتريان خود را كه پلتفرم آتوميشن ماركتينگ بايد پيشاپيش اجرا كند، تعيين كنيد.

ممكن است استراتژي‌ شما غير از ايميل‌هاي اتوماتيك، شامل ريتارگتينگ تبليغات، A/B تست و ابزارهاي ديگري نيز باشد كه به شما كمك مي‌كنند بازاريابي خود را اتوماتيك كنيد و مطمئن شويد در تمامي مراحل سفر مشتريان در كسب‌وكارتان با آن‌ها در ارتباط هستيد.

 

تك‌تك مشتريان مهم هستند. اما، وقتي كسب‌وكاري را اداره مي‌كنيد، ممكن است وقت نداشته باشيد كه هر بار كه لازم است با آن‌ها حرف بزنيد، كمپين يكباره (one-off campaign) ايجاد كنيد. ماركتينگ آتوميشن به شما كمك مي‌كند گفت‌وگوها ادامه داشته باشد، پس مي‌توانيد روابط خود با مشتري- و كسب‌وكارتان را گسترش دهيد.

ماركتينگ آتوميشن به چه معناست؟

ماركتينگ آتوميشن از فناوري‌هايي استفاده مي‌كند كه ديگر لازم نيست براي حرف زدن با مخاطبان خود يا تگ كردن دستي مشترياني كه به محصولي از فروشگاه شما علاقه نشان داده‌اند، ايميل يكباره (one-off) ارسال كنيد. در واقع، مي‌توانيد آتوميشن را به گونه‌اي تنظيم كنيد كه استراتژي‌ شما را به روش دلخواه‌تان اجرا كند و اين استراتژي‌ در پس‌زمينۀ كسب‌وكارتان اجرا خواهد شد. راهي را در اختيارتان قرار مي‌دهد تا در خدمت مشتريان خود باشيد، حتي وقتي در تعطيلات هستيد.

با استفاده از ابزارهاي آتوميشن مي‌توانيد تجربه‌هاي افراد را براساس رفتارها، ترجيحات، خريد، فعاليت و موارد ديگر سفارشي‌سازي كنيد. مشتريان شما احساس مي‌كنند هر پيام بازاريابي را مختص آن‌ها ايجاد كرده‌ايد و همين مسئله باعث مي‌شود به برندتان بيشتر اعتماد كنند. و از كساني كه عاشق كسب‌وكار شما هستند (و دربارۀ شما با ديگران حرف مي‌زنند) مخاطب وفادار خواهيد ساخت.

ماركتينگ آتوميشن چه كاري انجام مي‌دهد؟

به شما كمك مي‌كند مشتريان خود را درك كنيد.

باعث مي‌شود تعاملات‌تان با آن‌ها پربارتر- و سودآورتر شود. بنابر گزارشي در سال 2018، هشتاد درصد مشتريان بيشتر از برندهايي خريد مي‌كنند كه تجربه‌هاي سفارشي‌سازي‌شده و مرتبط ارائه مي‌كنند.

شخصي‌سازي‌ها اغلب وفاداري مشتري را هم افزايش مي‌دهد. در نظرسنجي‌اي سال 2017، 44 درصد مصرف‌كنندگان اعلام داشتند كه تعاملات شخصي‌سازي‌شده باعث شده كه دوباره از شركت خريد كنند. مشتريان قدر اين را مي‌دانند كه شركت‌ها با پيام‌هاي شخصي‌سازي‌شده مثل فرد خاصي با آن‌ها برخورد مي‌كنند نه مثل انبوهي از مصرف‌كنندگان ناشناس.

تاكنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.